ایستگاه خبر

سیگنال دهی استخر استخراج Antpool برای Bitcoin Unlimited

بازار بحث درباره اندازه بلوک با ورود Antpool (انت پوول) به این موضوع بسیار گرم شده است. بزرگترین استخر استخراج در شبکه در حال سیگنال دادن برای Bitcoin Unlimited یا BU است.

نهنگ وارد می شود

Antpool صاحب بزرگترین درصد نرخ هش در میان تمام نیروی استخراج در کل شبکه بیت کوین با درصد مشارکت حدود ۱۵.۲۸ درصد است. علیرغم هرگونه سیگنالی که توسط کاربران بیت کوین تا به حال در زمینه انتخاب یکی از دو سرویس BU یا Segwit اعلام شده است، این استخر استخراج شروع به استخراج نخستین بلوک با سیگنال BU در روز دوشنبه گذشته کرده است. در حالی که این گزارش در حال نگارش است، بیش از ۷ بلوک با سیگنال BU توسط این استخر استخراج شده که به معنی یک سوم از بلوک های استخراج شده در کل این مدت می باشد.

این بلوک ها را می توان در وبسایت های مختلفی از جمله CoinDance مشاهده کرد که نمایانگر دستیابی BU به ۲۲.۸ درصد کل نیروی استخراج شبکه است. این در حالی ست که کاربران رقیب که در حال ارسال سیگنال های سگویت هستند، ۲۵.۷ درصد شبکه را در اختیار دارند که یعنی نسبت به روز قبل چند درصدی پایین آمده اند. به طور کلی این بدان معناست که BU در حال رشد و برتری جستن نسبت به سگویت است.

سیگنال دهی چگونه عمل می کند

برای اعلام انتخاب بین Segwit یا BU و یا هر نسخه دیگری از بیت کوین، استخراج کنندگان باید نرم افزار استخراج خود را در حد بسیار کمی تغییر دهند. این تغییر کوچک در سوئیچی با نام versionbit مشخص می گردد که تنها هدفش اعلام کردن انتخاب نسخه ای ست که استخراج کننده ترجیح می دهد. البته فقط استخراج کنندگان می توانند در این نظرسنجی شرکت کنند و فقط زمانی که با موفقیت یک بلوک را استخراج کرده باشند.

زمانی که بلوک های کافی با versionbit یکسان استخراج شدند، نرم افزار جدید می تواند به نسخه مذکور مهاجرت کند بدون اینکه ترسی برای از هم گسیختگی شبکه به دو بخش مجزا یا دو بیت کوین متفاوت وجود داشته باشد. از طرفی اگر تعدادی استخراج کننده سعی در ارتقا به نسخه جدید اما ناسازگاری از بیت کوین داشته باشند، در حالی که استخراج کنندگان کافی سیگنال برای چنین ورژنی صادر نکرده باشند، امکان از هم گسیختگی بیت کوین به دو یا چند بیت کوین متفاوت وجود دارد. درست مثل اتفاقی که تابستان گذشته برای اتریوم رخ داد. چنین حرکتی می تواند اعتماد سرمایه گذاران به بیت کوین را خدشه دار کند.

حالا چرا؟

مدیر Bitmain آقای Jhan Wu که صاحب استخر استخراج antpool است توضیح کاملی در رابطه با علت شروع سیگنال دهی BU توسط این استخر ارائه نکرد. هرچند کاربران زیادی در جامعه بیت کوین این حرکت را پاسخی به برنامه User Activated Soft Fork که با نام اختصاری UASF شناخته می شود می دانند. این برنامه در سطح تئوری قدرت ارسال سیگنال نسخه بعدی بیت کوین را از استخراج کنندگان به کاربران منتقل می کند.

آقای Wu مخالفت خود را با UASF طی توییتی به این صورت بیان داشت:« UASF شبکه را به دو یا چند نوع بیت کوین تجزیه خواهد کرد؛ اگر گروه زیادی با آن مخالفت نکنند. تبادل کنندگان هشیار باشند.»



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.



Source & Images via news.bitcoin.com , btcmanager

https://coiniran.com/?p=5035
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x