ایستگاه خبر

گزارش مشترک Stellar و Luxembourg Fintech Platform: با احتیاط به ICO ها نزدیک شوید!

گزارش مشترک Stellar و Luxembourg Fintech Platform: با احتیاط به ICO ها نزدیک شوید

شبکه مالی غیر انتفاعی وغیر متمرکز Stellar و مؤسسۀ فناوری مالی لوگزامبورگ (LHoFT)، به عنوان پلتفرمِ مختص به ارزیابی مالی کشور، گزارشی مشترک در مورد عرضه کوین های نوپا (ICO ها) منتشر کردند.
بر اساس گزارش یاد شده، سازمان ها به واسطه بهره گیری از ICO ها موفق به عبور از مرز ۱٫۸ میلیارد دلار درآمد در سال ۲۰۱۷ شدند. با استناد به همین گزارش این روش جدید و محبوب جذب سرمایه، راهکاری ساده و سریع برای به دست آوردن منابع مالی مهم را فراهم می سازد. به همین سبک و سیاق ” فضایی با شتاب حرکت چشمگیر” پیرامون آغازِ به کار ICO در میان مشاغل جدید در صنعت بلاکچین به وجود آمده است.

از سویی دیگر این گزارش، به جزئیات خطراتی جدی که سرمایه گذاری های ICO به همراه دارند اشاره می کند. از آنجایی که فقدان کنترل و تنظیم مقررات، این صنعت را احاطه کرده است، Stellar و LHoFT به مقایسه محیط کنونی ICO با “غرب وحشی” که اخیرا به عنوان اصطلاحی محبوب برای ICO ها برگزیده شده، پرداخته اند.

در ادامه همین گزارش آمده است: “ICO ها برای محافظت از مصرف کننده، مبارزه با پولشویی، و سایر اهداف در جهت تطبیق با قوانین و تنظیم مقررات، اقدام به طرح مسائل و موضوعاتی در این رابطه کرده اند. ممکن است پیچیدگی های این امر، برخاسته از منابع مختلفی شامل: مکانیزم عملکرد ICO ها، تیم های رهبری کننده، هویت مشارکت کنندگان در ICO ها، مقدار پول افزایش یافته، صحت وسقم درستی فناوری و فرآیند ICO ها، دستاوردهای بازاریابی، و تأثیر ICO ها بر بازار رمزارزهای مهم تر باشند. تمامی این فاکتورها باید به طور موشکافانه ای تحت بررسی قرار گیرند و بتوانند مبیّن ایجاد یک تعادل ما بین مزایای ICO ها و ریسک های قانونی آن در بازار بوده، تا بدین ترتیب نهایتا باعث مورد پذیرش واقع شدن گسترده آنها به عنوان یک مدل رشد یافته شوند.

LHoFT و Stellar،هر دو به جنبه های مثبت و منفی جذب سرمایه توسطICO اشاره می کنند. سازمان هایی که منافع ICO ها را بر اساس جذب مشتری داخلی تأمین می کنند، تا زمان شروع به کار رسمی در کنار گروهی متشکل از مشتریان، محصول و خدمات، باقی خواهند ماند. علاوه بر این و بر اساس این گزارش، روش های جذب سرمایه تأثیرات مثبتی نیز بر شبکه می گذارد که می توانند سرمایه گذاران جهانی (یا اهدا کنندگان) را به روشی غیر تبعیض آمیز و با فراهم آوری مکانیزم جذب سرمایه سریع و آسان، مورد هدف قرار دهند. در همین راستا خرده سرمایه گذاران هم علاقمند به مشارکت در ICO ها می باشند وهمچنین موجب بهره مند شدن پروژه های متن باز (open-source) از این شیوه جذب سرمایه نیز می گردند.

به طور مشابه سرمایه گذاران می توانند از قابلیت بالایِ نقدینگی توکن ها (فروخته شده از طریق ICO ها) بهره مند گردند، ضمن آنکه توانایی فروش توکن ها از طریق مبادلات رمزارز یا تراکنش های غیر پیشخوانی (OTC)، سرمایه گذاران را قادر می سازد تا به راحتی توکن ها را بدون مجوزِ صادر کننده توکن (سازمان آغاز کننده ICO) جا به جا کنند.
دارندگان توکن اغلب به واسطه ارائه پاداش هایی از قبیل “کارت های هدیه” یا “مجوزها” برای پشتیبانی از رشد و توسعه پروژه، مورد تشویق قرار می گیرند. همچنین سرمایه گذاران ICO از عدم وجود “محدودیت جغرافیایی” بهره مند شده و می توانند بدون داشتن دغدغۀ موقعیت جغرافیایی پروژه، اقدام به سرمایه گذاری در آن کنند. مهم تر اینکه ICO ها قابلیت بالایی در کسب سودهای بزرگ دارند.

از سوی دیگر بر اساس این گزارش، خطرات متعددی در بطن ICO ها وجود دارد. نخست اینکه ICO ها سازمان هایی فاقد فرآیند حسابرسی رسمی می باشند. نویسندگان این پژوهش مشکل بالقوه ای را در روند قراردادهای هوشمند شناسایی کرده اند: اگر قرارداد به درستی برنامه ریزی نشده باشد، می تواند توکن را به صورت غیر منتظره وبدون اجازه و اختیار صاحب آن، منتقل کند. برخی توکن ها فاقد هرگونه ارزش بنیادی و اساسی می باشند که بدین سان باعث تسریع در شکل گیری حباب ها و سرقت به روش Ponzi می شوند.
گذشته از این، Stellar و LHoFT تأکید ویژه ای بر مسئله “آموزش سرمایه گذار” دارند. برخی از سرمایه گذاران پیش از سرمایه گذاری به درستی در مورد یک پروژه ICO آگاهی ندارند. و در ادامه این گزارش به مشکلات امنیتی از قبیل کلاه برداری های به روش phishing و از دست دادن کلیدهای خصوصی به صورت مفصل پرداخته شده که می تواند موجب از دست رفتن توکن های سرمایه گذاران گردد.

توکن ها نیز همانند بیشتر رمزارزها گرایش به ” تبخیر ارزشی” دارند. بر اساس این گزارش، ممکن است خروجی های مالی یک ICO موجب اعوجاج قیمتی در بازار گردد. علاوه بر این، بازار می تواند مانند روش نهنگ ها(Whales) که در آن سازمان صادر کننده توکن درصدی از توکن را نگه داشته و در میان اعضاء تیم خود توزیع می کند، در معرض دستکاری قرار بگیرد. در حالی که برخی مکانیزم های توزیع توکن می توانند باعث ایجاد مشکلات غیر قابل پیش بینی برای هر دو طرف باشند، هم سرمایه گذاران و هم سازمان ها ممکن است در طی حضور در ICO های محبوب، کندی و عقب ماندگی شبکه را نیز تجربه کنند.

فقدان مقررات مکفی در فضای ICO، مشکلات گوناگونی برای هر دو گروه سرمایه گذاران و سازمان ها، مانند مواردی که از لحاظ مالی به چندین حوزه قضایی مستقل مربوط می شود، را ایجاد کرده است. طبیعت ناشناخته فضای رمزارز می تواند منجر به این گردد که بسیاری از سرمایه گذاران فقط با نام های مستعار دیده شوند، که این به نوبه خود مشکلاتی را برای اجرای قانون و سازمان تنظیم مقررات ایجاد می کند. از آنجا که قطعیتی در مورد مالیات بندی بر توکن ها وجود ندارد، سرمایه گذاران و سازمان ها می توانند با برخوردهای قانونی همچون اتهام فرار مالیاتی مواجه شوند. گذشته از این، به عنوان یک نگرانی فزاینده، این گزارش به بحث در مورد به کارگیری ICO توسط متخلفان در جهت پولشویی و یا اهداف تأمین مالی تروریستی می پردازد.



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.



Source

https://coiniran.com/?p=8315
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کیان
کیان
6 سال قبل

درود بر دوستان خوبم،

راستش با خوندن این مقاله تصمیم گرفتم هرچه زودتر همه چندصد میلیون تومن «ریپل» خودم رو بفروشم و ازین سیستم بی‌دروپیکر بزنم بیرون.

به نظر من همون کلاهبرداری «پدیده»، «پردیسبان»، «ثامن‌الحجج»، «فرشتگان»، «کاسپین» و بسیاری دیگر برای مردم ایران کافیست. به ویژه که درست است کلاهمان را برداشتند و به خاک سیاه ما را نشاندند، اما دست کم می‌دانیم که پولمان در کشور خودمان است نه اینکه همه داراییمان تنها با تبدیل شدن به یک عدد دیجیتالی، از دسترس خودمان، دولت و کشورمان نیز خارج و هرگز قابل بازگشت و دسترسی نباشد.

**اینبار به نام «سرمایه‌گذاری» اسیر وسوسه و خنتمگی نخواهیم شد!

سربلند و آگاه باشید،
کیان

دکمه بازگشت به بالا
1
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x